Regeringen föreslår ökad konsumentmakt på naturgasmarknaden

Regeringen föreslår att den nuvarande naturgaslagen förtydligas så att det klart framgår att den ska tillämpas på alla naturgasledningar i Sverige. Det är innebörden av den proposition som regeringen idag beslutat att överlämna till riksdagen.

- Syftet med förslaget till förtydligad naturgaslagstiftning är att få en effektivare tillsyn, ge ett bättre skydd för konsumenterna och förbättra konsumenternas möjligheter att välja gasleverantör, säger it- och energiminister Anna-Karin Hatt.

Pressmeddelande: Regeringen föreslår ökad konsumentmakt på naturgasmarknaden

Näringsdepartementet, 30 januari 2014

Källa: Nyheter från Näringsdepartementet