Nya regler för att förhindra fordonsmålvakter från den 1 juli

Den 1 juli 2014 införs nya bestämmelser som gör det möjligt att för Kronofogdemyndigheten att ta fordon i anspråk om vissa skatter och avgifter inte har betalats. Syftet är att förhindra användandet av så kallade fordonsmålvakter och att därmed minska de fordonsrelaterade skulderna till det allmänna.


Läs artikel: Nya regler för att förhindra fordonsmålvakter från den 1 juli

Näringsdepartementet, 10 juni 2014

Källa: Nyheter från Näringsdepartementet